רפואה אסתטית קוסמטית

היום אנשים רבים שמים לב למראה החיצוני שלהם, וכן השיניים הם בעצם כרטיס הביקור של האדם, לכן עם שיניים נקיות, לבנות, וישרות האדם נראה יפה. רפואה קוסמטית כוללת מגוון רחב של טיפולים, אשר נועדו לגרום לחיוך שלך להראות יפה יותר, הלבנת שיניים, השלמת שיניים קדמיות, ציפוי חרסינה, כתמים קדמיים של חרסינה, שיקום שיניים קדמיות באמצעות שתלים, שיקום שן קדמית חסרה ללא שתלים, יישור שיניים, שיוף שיניים, יישור קו להבי, יישור קו חניכיים. כל אלו ניתן לבצע ברפואה קוסמטית. רפואה קוסמטית משלבת בין מדע לטכנולוגיה, והיא מאפשרת לאדם ליהנות ממראה חיוך צחור וישר, אז אלו שירותים כוללת הרפואה הקוסמטית כל המידע לפניכם.

אילוסטרציה של מטופל מחייך

סוגי הטיפולים שכוללת רפואה הקוסמטית הם:

הלבנת שיניים

במשך השנים השיניים מאבדות מצבען, מפני סיבות שונות ניתן לומר שאחת הסיבות העיקריות היא עישון, שהניקוטין הנמצא בסיגריות גורם לשיניים להפוך לצהובות.
כמו כן ישנן סיבות נוספות הגורמות לשיניים לשנות צבען, בניהן ניתן למנות את: גיל, גנטיקה, חבלות, טיפולי שורש, סתימות שבוצעו בצורה לא נכונה, ושימוש בתרופות. 

אנשים רבים, שהשיניים שלהן שינו מצבען ואין זה משנה הסיבה, רוצים שהשיניים שלהן תחזורנה להיות לבנות כשהיו,
לכן עולה הביקוש להלבנת שיניים.

מה הן השיטות להלבנת שיניים?

להלבנת שיניים קיימות שיטות רבות אלו חלק מהן: 

הלבנה ביתית – בהלבנה זו הטיפול מתבצע בבית המטופל.
המטופל מגיע אל מרפאת השיניים שם הרופא לוקח ממנו מידות, ומכין על פי מידות השיניים, סד בהתאמה אישית את הסד על המטופל למרוח בגל' הלבנה  למשך מספר שעות פעמיים ביום.
לאחר כשבוע המטופלים מדווחים כי מראה השיניים השתנה באופן ניכר.

הלבנה במרפאת השיניים – בשיטת הלבנה זו הנעשית במרפאה הרופא מורח את חומר ההלבנה על שיניו של המטופל 3 פעמים בשעה.
לאחר השעה החומר משפיע על שינוי באמצעות קרן אור, דבר שבעיני הרופאים מזרז את קצב ההלבנה של השיניים.

הלבנת WALKIMG – הלבנה זו מתאימה במצב, שלא כל השיניים איבדו מצבען המקורי, אלא רק אחת או שניים.
במקרה הזה הרופא קודח חור בשן ומחדיר אליה  חומר הלבנה מרוכז במיוחד והשן חוזרת לצבעה הקודם.

השלמת שיניים קדמיות עם שתלים והשלמת שן קדמית ללא שתלים.

השיניים עשויות מהחומר החזק ביותר בטבע, אך למרות חוזקו של החומר לעיתים יתכנו שברים, או סדקים בשיניים מכל סיבה שהיא.
ניתן לומר כי לעיתים סדקים או שברים בשיניים עלולים להופיע לאחר מכה בפנים או לאחר אכילת מוצר קשה, לכן קיימת חשיבות לביצוע טיפול השלמת שיניים כי הסדק או השברים עלולים להתרחב ולהגיע אל העצב ולגרום לכאב.

קיימים מגוון רחב של סוגי טיפולים בהשלמת השיניים והם:

השלמת שיניים באמצעות שימוש בסד – במקרים מסוימים הרופא ישתמש בסד לצורך השלמת שיניים, שסד זה עשוי לרוב מפלסטיק וישנם גם סוגים אחרים, העשויים ממתכת.
הסד מטרתו הוא להצמיד את השן השבורה או הסדוקה על ידי הצמדה של השן לשיניים הסמוכות לה.
ניתן לומר כי אי אפשר לשער את הזמן, שבו יונח הסד על השן כי זה תלוי ברמת וחומרת הפגיעה, ובכל מקרה יש לדעת שהרופא יבצע צילום רנטגן לפני הטיפול. 

החלקת הקצוות והשלמה במילוי – במקרה שהשן נשברה או נסדקה באופן חלקי, השיטה הכי טובה לטפל בה היא באמצעות שיוף השיניים ומילוי השן החסרה בצבע, שיתאים לצבע השיניים, אבל יש לדעת כי טיפול עלול לגרום העלול להגיע למוך השן. 

כתרי חרסינה או כתרים מחומרים אחרים – השיטה המומלצת ביותר להשלמת שיניים היא באמצעות כתרים. הכתרים יכולים להיות עשויים מחומרים שונים, שכן החומר הכי נפוץ הוא חרסינה, אבל יש גם כתרים ממתכת או מזהב. 

השלמת שיניים באמצעות סתימת אינליי –  הדרך הטובה ביותר להשלמת שיניים שניזקו בצורה מזערית הן בצורת סתימות או מילוי השן העשויות משרף קומפוזיט פורצלן או זהב. 

השלמת שיניים עם ויניר פורצלן – בחומר זה הנצמד היטב לדנטין של השן הוא ישמור על מבנה של השן היטב. השיקום בשיטה זו מחזיק מעמד זמן רב, וגם משווה לשיניים מראה יפה יותר.

יישור שיניים

בעבר היה נהוג כי טיפול יישור שיניים מיועד רק לילדים או לנוער מתבגר, אך כיום ניתן לומר כי גם מבוגרים עוברים טיפולי יישור שיניים. מטרת טיפול יישור השיניים הוא בעצם לטפל בסגירת הפה, שכן שיניים שאינן ישרות יוצרות מגוון רחב של בעיות באכילה, בלעיסה ובדיבור. יש לדעת כי יישור שיניים מקוטלג כטיפול קוסמטי העוזר למראה הפנים, אך למרות זאת ניתן לומר כי ליישור השיניים ישנן גם מטרות שאינן דווקא משפיעות על המראה של השיניים כמו: שיפור צורת הלעיסה, קו שיניים ישר המשפר את הדיבור.

מה הן השיטות המובילות ליישור שיניים? 

קיימות מגוון רחב של שיטות:

יישור שקוף באמצעות קשתיות – זוהי טכניקת יישור השיניים המובילה בעולם, ועכשיו גם בישראל.
 באמצעות טכניקה זו מבוצעת התקנה של קשתיות נשלפות.
הקשתיות האלו צריכות החלפה אחת לשבועיים.
לקשתיות אלו יש מספר יתרונות הן אינן מורגשות כאשר הן מורכבות על השיניים. והן בלתי נראות והן עשויות מחומר פולימרי.
לשיטת טיפול זו יש שתי שיטות בכל השיטות האלו משתמשים בשיטה ממוחשבת, שהחברות מייצרות עבור המטופל סדרה של קשתיות, המוחלפות כל שבועיים עד לגמר הטיפול.
יש לדעת כי סדרת הקשתיות נפוצה בטיפול במבוגרים, אך ניתן גם לטפל בשיטה זו בילדים מעל גיל 12. 

יישור שיניים רגיל – שיטה זו היא השיטה המוכרת ביותר, המבוצעת בישראל כבר מספר עשורים בשיטה זו מניחים על השיניים חוטי תיל העשויים ממתכת, וזמן הטיפול הוא ארוך במשך כמעט שנתיים.

יישור שיניים לשון – בשיטה זו המתאימה לכל אחד יש לדעת כי מדביקים על החלק הפנימי של השיניים סמכים בלתי נראים טיפול זה נמשך במשך שנה וחצי עד שנתיים בהתאם לליקוי  

סמכים שקופים – שיטה זו דומה לשיטה הרגילה שכולם מכירים, אך בשונה ממנה למרות שהיא מודבקת על החלק החיצוני של השיניים עדיין נראות השיניים נשארת מושלמת משום שלא ניתן לראות אותן. 

יישור שינים אורתודנטי –  אלו ניתוחים המבוצעים על ידי הזזת עצמות הלסת. ניתוחים אלו מבוצעים במקרה, שאין אפשרות אחרת לטפל בליקוי.

יישור שיניים דמון – זוהי טכניקה יחסית חדשה, שבה יתרונות רבים. בשיטה זו גם מניחים סמכים על השיניים, אבל הם שקופים, ולא ניתן לראוות את הגומיות שבהן . והן גורמות ליישור שיניים מהיר.

חשוב להגיע אל רופא השיניים כדי שיתאים עבורכם את הטיפול המיטבי עבורכם. זכרו לכל אחד יותאם טיפול שונה על פי הצורך. 

סגירת מרווחים בין השיניים

ניתן לראות כי יש סיבות רבות למרווחים שבין השיניים, בין הסיבות ניתן למנות את חוסר שיניים, אובדן עצם בעקבות מחלת חניכיים, שיניים קטנות לגודל הלסת, ולכן הרווחים גדולים, אז לעיתים יבוצע הטיפול אורתופדית, ולעיתים הטיפול יבוצע באופן אחר. 

יישור קו להבי 

קו להבי הוא בעצם קו דמיוני המחבר בין קצות השיניים העליונות.
במקרים שבהם הקו הדמיוני הזה אינו ישר, אז יש צורך ליישר אותו, משום שזה פוגע בחיוך של המטופל.
ישנן מגוון שיטות לסידור הקו הדמיוני הזה על ידי ישור שיניים או סתימת רווחים.

יישור קו חניכיים 

טיפולים קוסמטיים כוללים גם פגיעה בחניכיים במצבים לאחר נסיגת חניכים או מראה חניכיים לא אחיד.
ניתן לראות כי קו חניכיים נגרם ממגוון רחב של סיבות כמו: אובדן עצם לסת, ניקוי שיניים שאינו יעיל, חוסר רקמת חניכיים מספקת גורמים לנסיגת חניכיים.

לקבלת ייעוץ בכל הנוגע לאסתטיקה דנטלית צרו איתנו קשר עוד היום, ייעוץ ובדיקה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות כלל!